Caroline & vampyrerna

När jag nu äntligen sett New Moon på bio och favoritserien (för tillfället) The Vampire Diaries har uppehåll fram till januari, så var jag givetvis tvungen att stilla mitt blodtörstande med något annat. Surfade runt lite på adlibris och råkade då få syn på vampyrserien House of Night av P.C. Cast och Kristin Cast (mor och dotter). Klickade genast hem de tre första. Det finns faktiskt så många som tolv böcker i serien, men det är endast sex av dem som kommit ut i skrivande stund. Om de är bra eller inte återstår att se. Längtar dock som tusan efter att de ska trilla ner i brevlådan.

Ur första boken Marked:
When sixteen-year-old Zoey Redbird gets Marked as a fledgling vampire she must join the House of Night school where she will train to become an adult vampire. That is, if she makes it through the Change. But Zoe is no ordinary fledgling. She has been chosen as special by the Goddess Nyx and discovers her amazing new power to conjure the elements: earth, air, fire, water and spirit.

When Zoey discovers that the leader of the Dark Daughters, the school's most elite group, is misusing her Goddess-given gifts, Zoey must look within herself to embrace her destiny - with a little help from her new vampire friends.


Böckerna är skrivna för barn och ungdom, men det är å andra sidan Twilight-serien också och det har ju inte hindrat oss vuxna från att bli tokiga i den.


Kommentarer
Postat av: Mir

Ville först säga tack för dina ord och för din medkänsla. Tid har sin egen agenta. Vi väntar väl och ser...



Till annat: Så det förklarar varför jag fått sitta utan the vampire diaries sedan förra fredan´ , men januari? lååååång tid att vänta, då antar jag kallt att de andra serierna jag följer har uppehåll tills dess med.



Ditt tips här komemr dock ses över, jag måste ju ha något att göra. Men jag hoppas v e r k l i g e n att du berättar om de är bra :P

2009-11-29 @ 11:58:37
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: Maja

Nämen de där böckerna spanade jag också in nyligen! Kom bara så lånt att jag tänkte ta reda på om de går att låna på bibliotket ;D hehe.

2009-12-04 @ 15:20:11
URL: http://nuardet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hey!

Fan du måste berätta hur de där böckerna är, har funderat länge på att klicka hem dem, men det har inte blivit av.. och vart kollar du på vampire diaries? Jag har kollat på dem på watchxonline, men de två senaste har inte fungerat. MYCKET irriterande!

Hoppas verkligen att vi syns snart! kram kram

2009-12-07 @ 08:41:44
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0