Mitt 2009

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skaffade mig min första tatuering.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror ärligt talat inte att jag hade några årskiftet 08/09.

Dog någon som stod dig nära?
Min gamla katt, som bodde hos mamma. :(

Vilka länder besökte du?
Var aldrig utanför Sveriges gränser, men det blir det ändring på till nästa år.

Är det något du saknar 2009 som du vill ha 2010?
Motivation och självdisciplin skulle jag inte tacka nej till. Lite extra pengar på kontot skulle väl inte heller sitta fel, men det förstnämnda känns viktigare.

Vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
När jag fick se älskade, underbara Mötley Crüe den 25:e juni.
När Micke och jag förlovade oss den 9:e oktober.

Vad var din största framgång 2009?
Att jag lyckades ta mig igenom mina studier med väldigt bra resultat.

Största misstaget?
Tror inte att jag gjorde några jättemissar, men lite småklantig är jag däremot överlag. Det ingår i min personlighet.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
En mindre inre huvudskada (efter två hårda slag mot skallen) som läkte ut av sig själv och lite vanliga förkylningar.

Bästa köpet?
Min tatuering, stationära datorn, TV-bänken, en iPhone...

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag spenderar alltid mycket pengar på litteratur. I och med skolstarten blev inte den kostnaden mindre.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag blir glad av småsaker. Kan inte räkna upp alla dem.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2009?
Allt med radioplågan Lady Gaga förmodligen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första halvan var ordentligt kämpig, men slutet av 2009 har känts bättre än på många år.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tagit hand om mig själv rent psykiskt.

Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Grubblat.

Hur tillbringade du julen?
Julafton: Hemma hos min bror och hans familj.
Juldagen: Hos min syster och hennes familj.

Blev du kär i år?
Nej, det var jag så det räckte innan.

Favoritprogram?
Gamla favoriterna Grey's Anatomy, Private Practice och OTH. Nya favoriterna blev True Blood, The Vampire Diaries, Nurse Jackie och Cougar Town.

Bästa boken?
Hela Twilight-serien var rakt igenom fantastisk.

Bästa filmen?
Står mellan New Moon och Avatar.

Största musikaliska upptäckten?
Räcker det med en återupptäckt? I så fall säger jag Muse.

Något du önskade dig och fick?
Lugn och ro inombords.

Något du önskade dig men inte fick?
En systemkamera, men den dyker upp 2010 i stället.

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Umgicks med min fina familj och öppnade paket.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns säker hundra materiella prylar som hade gjort saker och ting lite trevligare, men jag är faktiskt ganska nöjd ändå.

Vad fick dig att må bra?
Att veta att jag har min familj och mina vänner och att de mår bra.

Vem saknade du?
Familjen och vännerna som inte finns här i Örebro.

De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat en massa trevliga människor genom skolan, men Sara är en tjej jag har fått riktigt bra kontakt med.

Mest stolt över?
De framsteg jag gjort med mig själv. Både gällande mitt inre och de framgångar jag haft med studierna. Sen tycker jag faktiskt att jag är lite tuff som tatuerade mig rakt över ryggkotorna utan att säga ett knyst. Kom igen nu, lite tuff var jag... eller hur?

Högsta önskan just nu?
Att mitt 2010 blir ännu bättre än 2009 och att jag kommer att kunna klara av de mål jag har satt upp för mig själv. Givetvis vill jag även att mina nära och kära ska få ett fantastiskt år.


Kommentarer
Postat av: AF

snor listan :D



och jaaa, jag har bytt tillbaka! Puss hjärtat

2010-01-05 @ 12:30:28
URL: http://actingfoolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0